فاطمه شهیده س
مظلومیت حضرت فاطمه زهرا س

 

 

فدک و فاطمه 3
يشگوئي خداوند و پيامبر از غصب فدک
 
اهميت و عظمت ماجراي غصب فدک را از آنجا مي‏توان فهميد که در پيشگوئي‏هاي غيبي که از پيامبر صلي الله عليه و آله بدست ما رسيده درباره‏ي آن خبر داده شده است. در اينجا به سه مورد اشاره ميشود:
1. از اخباري که خداوند در شب معراج به پيامبر صلي الله عليه و آله خبر داد اين بود: دختر تو مورد ظلم قرار مي‏گيرد و از حق خود محروم ميشود و همان حقي که تو براي او قرار مي‏دهي غاصبانه از او مي‏گيرند... و او هيچ مدافعي براي خويش پيدا نمي‏کند». [1] .
2. پيامبر صلي الله عليه و آله فرمود: «من هر گاه فاطمه را مي‏بينم بياد مي‏آورم آنچه بعد از من با او رفتار خواهند کرد. گويا او را مي‏بينم که خواري وارد خانه‏اش گشته و حرمت او شکسته شده و حق او غصب شده و ارث او را نمي‏دهند... او در آن هنگام مي‏گويد: «پروردگارا من از زندگي سيرم و از اينان خسته شدم. مرا به پدرم ملحق فرما». خداوند او را به من ملحق مي‏نمايد، و او اول کسي از اهل بيتم خواهد بود که به من ملحق ميشود. فاطمه نزد من مي‏آيد در حاليکه محزون و مصيبت کشيده و غمگين است.
1- بیت الاحزان ص 98
 
 
 
شکايت حضرت زهرا از غاصب فدک
 
يکي از برگهاي مصيبت بار دفتر فدک دل سوخته‏ي فاطمه عليهاالسلام در اين ماجرا است که با اشک خود شکايت به پدر برد.
حضرت زينب کبري عليهاالسلام مي‏فرمايد: «آنگاه که ابوبکر تصميم نهائي درباره‏ي فدک را گرفت و حضرت زهرا عليهاالسلام از پاسخ مثبت آنها به کلام خود مأيوس شد، کنار قبر پدرش پيامبر صلي الله عليه و آله آمد و خود را روي قبر انداخت و رفتار مردم با او را به پيشگاه آنحضرت شکايت برد و آن قدر گريه کرد که تربت پيامبر صلي الله عليه و آله از اشک فاطمه عليهاالسلام تر شد و اشعاري حاکي از مصائب وارده خواند». 
البته اشک فاطمه عليهاالسلام خشک نخواهد شد، و به اشک او ائمه عليهم‏السلام و شيعيانشان تا آخر روزگار اشک خواهند ريخت تا يکدلي محبان زهرا عليهاالسلام بر همه ظاهر و معلوم گردد. شکايت حضرت زهرا از غاصب فدک يکي از برگهاي مصيبت بار دفتر فدک دل سوخته‏ي فاطمه عليهاالسلام در اين ماجرا است که با اشک خود شکايت به پدر برد.
حضرت زينب کبري عليهاالسلام مي‏فرمايد: «آنگاه که ابوبکر تصميم نهائي درباره‏ي فدک را گرفت و حضرت زهرا عليهاالسلام از پاسخ مثبت آنها به کلام خود مأيوس شد، کنار قبر پدرش پيامبر صلي الله عليه و آله آمد و خود را روي قبر انداخت و رفتار مردم با او را به پيشگاه آنحضرت شکايت برد و آن قدر گريه کرد که تربت پيامبر صلي الله عليه و آله از اشک فاطمه عليهاالسلام تر شد و اشعاري حاکي از مصائب وارده خواند». [1] .
البته اشک فاطمه عليهاالسلام خشک نخواهد شد، و به اشک او ائمه عليهم‏السلام و شيعيانشان تا آخر روزگار اشک خواهند ريخت تا يکدلي محبان زهرا عليهاالسلام بر همه ظاهر و معلوم گردد.
 
1- بحار الانوار ج 29 ص 108
 
 
 
دادخواهي فاطمه درباره‏ي فدک در قيامت
 
فاطمه زهرا عليهاالسلام با دادگاهي که در اين دنيا تشکيل داد غاصبين را پس از پيامبر صلي الله عليه و آله به محاکمه کشيد و آنان را بحال خود رها نکرد تا صفحات تاريخ را به نفع خود رقم بزنند. آن حضرت به محض شنيدن خبر غصب فدک فرمود: اين اولين ناجوانمردي و بدترين هتک حرمت است. قاتلهم اللَّه...! [1] .
اگر فدک رفت و فاطمه عليهاالسلام شهيد شد ولي تا آخر روزگار اين صفحه‏ي درخشنده از حق و حقيقت براي تشيع و بنام فاطمه عليهاالسلام ماند.
محاکمه‏ي اصلي باقي مي‏ماند که در روز قيامت در پيشگاه پروردگار و در ديدگاه خلايق اولين و آخرين بر پا شود تا دشمن فاطمه عليهاالسلام شناخته شود و به سزاي جنايت عظيمي که مرتکب شده برسد. هنوز حرفهاي فاطمه عليهاالسلام براي آن دادگاه مانده است، تا مردم عالم مفهوم غصب و حق‏کشي را در شديدترين صورت آن ببينند، همانگونه که
خود فاطمه عليهاالسلام فرمود: «اکنون که فدک را نمي‏دهي، اين مرکب زين و افسار شده و آماده را بردار تا روز قيامت وبال آن گريبانت را بگيرد...».
پيامبر صلي الله عليه و آله مي‏فرمايد: «روز قيامت که مي‏شود دخترم فاطمه سوار بر شتري مخصوص به محشر مي‏آيد... او مي‏آيد تا محاذي عرش پروردگار قرار مي‏گيرد. آنگاه خود را از مرکب بر زمين مي‏افکند و عرضه مي‏دارد: «خداي من و سيد من، بين من و آنانکه به من ظلم کرده‏اند حکم فرما...».
خطاب از سوي خداوند مي‏آيد: «اي حبيبه‏ي من و دختر حبيب من، از من بخواه تا حاجت تو را بدهم... قسم به عزت و جلالم ظلم هيچ ظالمي نمي‏تواند از دادگاه عدل من بگذرد». [2] .
اينها صفحاتي از پرونده‏ي مفتوح فدک بود که جهات مختلف آن را نشان داد. اميدواريم اين انجام وظيفه‏ي کوچک نيز در دفتر فدک ثبت شود و فاطمه زهرا عليهاالسلام ما را بعنوان کوچکترين خدمتگزارانش بپذيرد و هنگام گشودن اين پرونده در روز قيامت، نام ما نيز در زمره‏ي مدافعان فدک و طرفداران فاطمه عليهاالسلام خوانده شود.
 
1- المثالب ابن شهر آشوب خطی ص 226
2- بحار الانوار ج 43 ص 219
 



تاریخ: یک شنبه 3 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط قناد

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 70
بازدید ماه : 1513
بازدید کل : 40577
تعداد مطالب : 326
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


دعای عظم البلا
دعای فرج  ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
ذکر کاشف الکرب  ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
روزشمار فاطمیه سوره قرآن ذکر روزهای هفته پخش زنده حرم انقلاب اسلامی
.  .

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس




ابزار های عاشقانه برای وبلاگ

کد زیبا سازی لینک ها



کد کج شدن تصاوير